«Психологія ефективного керівника» – правда без прикрас!

Час – єдиний ресурс, що не може бути відновлений (с).
Для ефективної роботи необхідне постійне вдосконалення та робота над собою. Вміння планувати, розподіляти, спілкуватися та ефективно працювати – одні з тих якостей, якими повинен володіти ефективний керівник.  Саме психологічні тренінги дозволяють перезавантажити погляди та по-новому поглянути на модель своєї поведінки та роботи загалом. Надзвичайно важливими є ефективність, результативність та користь будь-якого навчання, адже потрачений час безцінний.

Нещодавно керівництво Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру взяло участь у психологічному тренінгу «Психологія ефективного керівника». Організатором та ініціатором заходу був директор Рівненського НДЕКЦ Андрій Семчук, який вже не один рік успішно та результативно застосовує знання психології ефективного керівника на практиці.

Серед учасників заходу був директор Експертної служби Броніслав Теплицький, перший заступник директора Сергій Кримчук, заступники директора Костянтин Ковальов та Юрій Чечіль, а також завідувачі окремих підрозділів – Тетяна Татарнікова, Ольга Остапенко, Всеволод Рибалко, Вячеслав Губенко, Світлана Толкач, Наталія Шелупець, Оксана Голдинська та психолог ДНДЕКЦ Любов Остролуцька.Зоя Варійчук

Тренінг тривав протягом двох днів. Психологом тренінгу була начальник психологічної служби ГУНП в Рівненській області Зоя Варійчук.

Під час першого дня тренінгу відбулося «знайомство» учасників та встановлення правил спілкування. Знайомство стало обов’язковим та важливим етапом роботи, адже дозволило кожному розкритися, та створити вільну та комфортну зону спілкування. Протягом дня учасники отримали масу нових знань з комунікативної компетентності, конфліктів в управлінській діяльності та шляхів їх вирішення, оновили знання щодо психологічних особливостей  реалізації стилів керівництва. Навчання проходило у вигляді лекцій з елементами активного обговорення реальних ситуацій. Корисними стали ігри, серед яких комунікативна гра, що дозволила показати наскільки точно та повно може передаватися інформація в разі правильної її подачі й навпаки. Гра, з елементами перевтілення, яка розкрила різні моделі поведінки підлеглих та керівників, і показала кожному як поводити себе в тих чи інших ситуаціях. Вразила та змусила усіх замислитися командна гра, під час якої учасникам було необхідно втримати предмет, не випустивши його та не обірвавши ланцюг. Аналізуючи її кожен вкотре переконався, що лише в результаті справжньої командної роботи можна досягнути результату. 

Другий день тренінгу був більш насиченим та активним, адже більшість часу комунікація учасників і психолога відбувалася шляхом різних видів командної роботи. Розглядаючи теми планування та постановки цілей, професійного зростання лідера, мотиваційної складової в управлінській діяльності й теорію поколінь кожен проявив особливості та знання, які видно лише під час командної роботи в незвичайних умовах.

За підсумками роботи двох днів усі набули нових знань, які обов’язково будуть застосовані в певних ситуаціях.  Звичайно, робота над собою – складний та багатогранний процес, але в цьому разі закладено надзвичайно міцний та стійкий фундамент, який просто зобов’язує до успіху.

Згадуючи психолога тренінгу, варто зазначити, що тільки завдяки її вмілому налаштуванню на правильну, легку та ефективну співпрацю два дні пройшли непомітно для кожного.  

Як висновок, невідновлюваний ресурс – час, було проведено з великою користю та націленістю на подальший результат. Робота над собою під егідою професіонала – це те, на що необхідно приділяти час!