Пунктом 15 постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» (далі – державна реєстрація) передбачено, що під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв’язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені чи по батькові, місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС.

Перед купівлею автомобіля, навіть якщо ви вимушені скористатися таким ненадійним способом як нотаріальна довіреність на розпорядження автомобілем, перш за все переконайтеся в тому, що до номерних деталей автомобіля не вносились кримінальні зміни, а свідоцтво про реєстрацію  ТЗ відповідає бланкам, що перебувають в офіційному обігу, це убезпечить вас від проблем, які можуть виникнути при подальшій перереєстрації транспортного засобу. За письмовою заявою фізичних осіб надаються відповідні послуги з експертного дослідження транспортних засобів і реєстраційних документів.

Об’єктами досліджень цього виду можуть бути номери кузовів, рами, шасі та агрегатів транспортних засобів, а також документи, що їх супроводжують. Експертизою установлюється, чи має місце факт зміни номерів ТЗ та підроблення реєстраційних документів, за допомогою якого способу, відповідність нанесення номерів вимогам заводу-виробника та способів друку  бланків документів наявним зразкам, установленим вимогам тощо.

Орієнтовний перелік вирішуваних питань:

  • чи піддавався зміні номер кузова (шасі, рами, двигуна тощо) на даному ТЗ?
  • якщо піддавався, то яким способом був знищений або змінений номер кузова (шасі, рами, двигуна тощо) на даному ТЗ?
  • яким був первинний номер кузова (шасі, рами, двигуна тощо) на об’єкті дослідження?
  • чи виконаний номер об’єкта дослідження (кузова, шасі, рами, двигуна тощо) із застосуванням конкретних засобів?

У тих випадках, коли є дані про можливість зміни номера кузова (шасі, рами, двигуна тощо) ТЗ в умовах спеціально уповноваженого ремонтного підприємства, вирішуються питання:

  • яким способом нанесений номер?
  • чи характерний даний спосіб для нанесення номера при виконанні ремонтних робіт на спеціально уповноважених ремонтних підприємствах?