Головними завданнями є встановлення несправностей транспортного засобу, які загрожували безпеці дорожнього руху, причин їх утворення та часу виникнення, а саме: до ДТП, унаслідок неї або після неї.
До фундаментальних задач, які ставляться перед судовим експертом, відноситься:
- визначення та розрізнення пошкоджень об`єктів, отриманих у процесі ДТП, від тих, які були утворенні задовго або безпосередньо перед ДТП;
- визначення, з якого матеріалу виготовлена деталь, причину утворення пошкоджень (заводський брак, механічні пошкодження, ремонтні роботи, втомленість металу, корозійні процеси та ін.);
- кінематичну схему з`єднання деталі чи вузла з іншими конструктивними елементами транспортного засобу та їх функціональне призначення;
- як виявлене пошкодження могло вплинути на розвиток аварійної ситуації.
Орієнтовний перелік вирішуваних питань:
- унаслідок чого сталося руйнування деталі чи вузла транспортного засобу (унаслідок удару, зношеності, втомленості чи старіння металу)?
- коли відносно моменту ДТП сталося руйнування досліджуваної деталі чи вузла ТЗ, а саме: до ДТП, під час ДТП або після?
- якщо пошкодження деталі мають місце, то чи мають вони прихований характер?
- чи мав водій або відповідальна за ТЗ особа змогу виявити пошкодження деталі чи вузла ТЗ?
- чи перебувала під напругою (випромінювала світло) електрична лампа ТЗ у момент ударного навантаження?
- яка причина і механізм руйнування колісного диска автомобіля «…..»?
- унаслідок чого сталася розгерметизація шини колеса ТЗ?
- коли відносно моменту ДТП виникли пошкодження шини колеса?
- унаслідок чого сталися пошкодження та розгерметизація гальмового шлангу ТЗ?
До основних об`єктів дослідження відносяться пошкодженні деталі та вузли ходової частини транспортного засобу, гальмової системи, системи рульового керування, а також світлові прилади транспортних засобів на предмет їх роботи в момент ДТП:
Ходова частина: всі види важелів, стійки амортизаторів, маточини коліс та їх підшипники, стабілізатори та стійки стабілізаторів, сайлентблоки, кріплення деталей ходової частини, колеса в зборі з диском та шиною, та ін.
Гальмова система: гальмові диски, колодки, супорти, гальмові шланги, гальмові циліндри та ін.
Система рульового керування: рульова колонка, рульовий механізм, рульова тяга, рульові наконечники в зборі з шаровими пальцями, система гідропідсилювача та ін.