ОЦІНКА ВІДПОВІДНОСТІ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ ПРОДУКЦІЇ
Загальні відомості про оцінку відповідності продукції в Державному науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі МВС
ДНДЕКЦ МВС проводить:
1) оцінку відповідності продукції відповідно до вимог Технічного регламенту піротехнічних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 січня 2021 року № 8 (далі - оцінка відповідності піротехнічних виробів або напрям «Оцінка відповідності піротехнічних виробів»):
за модулями оцінки відповідності, наведеними в додатку 1 до цього Положення;
за номенклатурою, наведеною в додатку 2 до цього Положення;
2) оцінку відповідності зброї, її частин, боєприпасів та їх компонентів, а також конструктивно схожих зі зброєю виробів відповідно до нормативних документів у сфері стандартизації (далі - сертифікація зброї або напрям «Сертифікація зброї»):
за схемами сертифікації, наведеними в додатку 3 до цього Положення;
за заявленою номенклатурою, наведеною в додатку 4 до цього Положення;
3) оцінку відповідності пломб, пломбувальних пристроїв (пломб) та засобів, що використовуються для пломбування відповідно до нормативних документів у сфері стандартизації (далі - сертифікація пломбувальних пристроїв або напрям «Сертифікація пломбувальних пристроїв»):
за схемами сертифікації, наведеними в додатку 5 до цього Положення;
за заявленою номенклатурою, наведеною в додатку 6 до цього Положення;
4) оцінку відповідності колісних транспортних засобів відповідно до вимог Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898, або відповідно до нормативних документів у сфері стандартизації (далі - сертифікація колісних транспортних засобів або напрям «Сертифікація колісних транспортних засобів»):
за схемами сертифікації, наведеними в додатку 7 до цього Положення;
за номенклатурою, наведеною в додатку 8 до цього Положення;
5) оцінку відповідності сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів відповідно до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367, Технічного регламенту щодо складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1368, або нормативних документів у сфері стандартизації (далі - оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки або напрям «Оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки»):
за процедурами оцінки відповідності та схемами сертифікації, наведеними в додатку 9 до цього Положення;
за номенклатурою, наведеною в додатку 10 до цього Положення.
- ДНДЕКЦ МВС (його директор, перший заступник, заступники директора та персонал, відповідальний за виконання завдань з оцінки відповідності) за своїм статусом є третьою стороною, незалежною від проектувальників, виробників, імпортерів, розповсюджувачів, монтажників, покупців, власників, користувачів чи відповідальних за обслуговування продукції, яку він оцінює, та не є представником будь-кого із зазначених осіб.
- Якість організації та проведення робіт з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС забезпечується належним функціонуванням системи управління.
- Надання послуг і проведення робіт з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС здійснюються за принципами, затвердженими в пункті 3 глави 28 розділу II Настанови з управління в Експертній службі Міністерства внутрішніх справ України (ЕС.Н), затвердженої наказом Експертної служби МВС від 14 лютого 2022 року № 6-ЕС-Н.
- Порядок організації роботи з оцінки відповідності продукції затверджується окремим(и) наказом(ами) ДНДЕКЦ МВС.
- ДНДЕКЦ МВС функціонує як випробувальна лабораторія, акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ІБО/ІЕС 17025 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» у галузі, що відповідає номенклатурі ДНДЕКЦ МВС у сфері оцінки відповідності продукції, або укладає з іншою організацією договір про залучення до виконання робіт з оцінки відповідності на умовах субпідряду.
- ДНДЕКЦ МВС для проведення оцінки відповідності продукції має:
кваліфікований, досвідчений та неупереджений персонал для виконання робіт з оцінки відповідності продукції в складі виконавчих груп (аудиторів-експертів);
описи процедур, згідно з якими проводиться оцінка відповідності продукції, що забезпечують їх прозорість і відтворюваність. ДНДЕКЦ МВС застосовує відповідні правила, методики, настанови та процедури, що дають змогу розрізняти види робіт, які ДНДЕКЦ МВС виконує у сфері оцінки відповідності продукції, та іншу діяльність;
процедури для провадження діяльності з оцінки відповідності продукції з належним урахуванням величини суб’єкта господарювання, що замовляє роботи з оцінки відповідності продукції, у галузі, у якій він провадить діяльність, його структури, ступеня складності технології виробництва відповідної продукції та масового чи серійного характеру виробничого процесу;
актуалізований фонд нормативних документів, що використовуються під час проведення оцінки відповідності за призначеною та/або заявленою номенклатурою продукції;
необхідні засоби та ресурси для виконання в належний спосіб адміністративних і технічних робіт з оцінки відповідності продукції
- У сфері оцінки відповідності продукції ДНДЕКЦ МВС виконує такі функції:
розробляє, погоджує проекти технічних умов, іншої технічної та конструкторської документації на продукцію, процеси і послуги;
надає, підтримує, продовжує, зупиняє, скорочує термін (строк) дії, скасовує, розширяє, визнає сертифікацію;
здійснює заходи з обстеження виробництва підприємств, що виробляють продукцію, яка підлягає оцінці відповідності;
здійснює нагляд за продукцією та/або виробництвом сертифікованої продукції;
контролює стан і якість проведення випробувань.
- 9. У сфері оцінки відповідності продукції ДНДЕКЦ МВС має право:
проводити роботи з оцінки відповідності продукції згідно з призначеною та/або заявленою номенклатурою продукції;
видавати сертифікати відповідності, сертифікати експертизи типу, сертифікати затвердження типу, свідоцтва про визнання, повідомлення та укладати сертифікаційні угоди на право їх застосування та маркування продукції знаком відповідності;
приймати в установленому порядку рішення про визнання протоколів випробувань, документів про відповідність тощо, виданих органами з оцінки відповідності інших систем оцінки відповідності, у тому числі зарубіжних країн, або міжнародними органами, за умови наявності відповідних двосторонніх міжнародних угод;
надавати, підтримувати, продовжувати, зупиняти, скорочувати термін (строк) дії, скасовувати, розширяти сертифікацію (сертифікаційну угоду) на продукцію, сертифіковану ДНДЕКЦ МВС, у разі порушення замовником установлених вимог;
залучати в установленому порядку для участі в роботах з оцінки відповідності продукції інші організації на умовах субпідряду або фахівців інших організацій та підприємств;
подавати запити замовнику оцінки відповідності продукції про надання матеріалів та інформації, необхідних для проведення робіт з оцінки відповідності продукції, установлювати склад технічної документації, що надається замовником для проведення робіт з оцінки відповідності продукції;
установлювати кількість зразків, що відбираються для випробувань, і порядок їх відбору;
погоджувати процедури (програми, порядки, методики тощо) випробувань продукції, щодо якої замовлено послуги з оцінки відповідності;
визначати терміни (строки) дії сертифікатів відповідності, сертифікатів експертизи типу, сертифікатів затвердження типу, свідоцтв про визнання та порядок видачі нового сертифіката або свідоцтва на заміну того, що втратив чинність;
установлювати й забезпечувати порядок проведення оцінки відповідності продукції;
здійснювати нагляд за виробництвом продукції, щодо якої ДНДЕКЦ МВС провів роботи з оцінки відповідності і видав сертифікат відповідності, сертифікат експертизи типу, сертифікат затвердження типу;
визначати вартість робіт з оцінки відповідності продукції згідно із законодавством України;
оприлюднювати інформацію про результати оцінки відповідності продукції з дотриманням конфіденційності інформації;
публікувати матеріали про діяльність ДНДЕКЦ МВС, сертифіковану продукцію, організаційно-методичні та інші інформаційні відомості щодо оцінки відповідності продукції, за винятком матеріалів, що містять конфіденційну інформацію;
здійснювати контроль за правильним використанням сертифікатів відповідності, сертифікатів експертизи типу, сертифікатів затвердження типу, свідоцтв про визнання;
брати участь в опрацюванні коригувальних заходів, що здійснюються підприємством-виробником за результатами оцінки відповідності продукції;
подавати апеляції до Національного органу України з акредитації в разі виникнення спірних питань щодо акредитації;
одержувати від виробників і замовників робіт з оцінки відповідності продукції інформацію щодо їх діяльності у сфері оцінки відповідності, якості сертифікованої продукції та функціонування системи управління;
запрошувати до участі в роботі комітетів у сфері оцінки відповідності і членства в них заінтересованих сторін відповідно до законодавства України;
повністю або частково відмовитися від провадження діяльності з оцінки відповідності продукції за призначеною та/або заявленою номенклатурою продукції.
- 10. У сфері оцінки відповідності продукції ДНДЕКЦ МВС зобов’язаний:
відповідати вимогам законодавства України, нормативним документам у сфері стандартизації;
забезпечувати належну якість робіт, достовірність результатів, об’єктивність, неупередженість, недискримінаційність, компетентність персоналу, конфіденційність, уникнення конфлікту інтересів у процесі надання послуг і проведення робіт з оцінки відповідності продукції;
використовувати статус призначеного органу з оцінки відповідності лише для проведення робіт з оцінки відповідності за номенклатурою продукції, що закріплена за ним;
дотримуватися процедур (програм, порядків, методик тощо) і правил оцінки відповідності продукції, установлених законодавством України, нормативними документами у сфері стандартизації;
видавати сертифікати відповідності, сертифікати експертизи типу, сертифікати затвердження типу, свідоцтва про визнання, повідомлення лише на призначену та/або заявлену номенклатуру продукції, відповідність якої встановленим вимогам доведено;
організовувати і здійснювати нагляд за виробництвом сертифікованої продукції;
вести облік виданих сертифікатів відповідності, сертифікатів експертизи типу, сертифікатів затвердження типу, свідоцтв про визнання та повідомлень й оприлюднювати відповідну інформацію у визначеному порядку;
скасовувати або зупиняти дію виданих сертифікатів відповідності, сертифікатів експертизи типу, сертифікатів затвердження типу, свідоцтв про визнання в разі їх неправильного застосування та інших порушень правил чи порядків оцінки відповідності, інформувати замовників та заінтересовані сторони у випадках, передбачених законодавством, про зупинення дії або скасування сертифікатів відповідності, сертифікатів експертизи типу, сертифікатів затвердження типу, свідоцтв про визнання;
проводити оцінку відповідності продукції в пропорційний спосіб, без покладання зайвого навантаження на суб’єктів господарювання, з належним урахуванням величини підприємства, що замовляє роботи з оцінки відповідності, галузі, у якій воно діє, його структури, ступеня складності технології виробництва відповідної продукції та масового або серійного характеру виробничого процесу;
дотримуватися ступеня вимогливості та рівня захисту, що є необхідними для забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам;
оприлюднювати проекти процедур оцінки відповідності продукції;
повідомляти центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, та Національний орган України з акредитації про зміни юридичного статусу, економічного стану, структури, кадрового складу, установлених зв’язків із субпідрядниками та іншими організаціями, що можуть вплинути на діяльність ДНДЕКЦ МВС;
створювати посадовим особам, які здійснюють моніторинг діяльності ДНДЕКЦ МВС як органу з оцінки відповідності, належні умови, не чинити перешкод і своєчасно оплачувати витрати, пов’язані з моніторингом;
вести облік усіх отриманих апеляцій, скарг, рекламацій або претензій споживачів до продукції, щодо якої було проведено роботи з оцінки відповідності та видано сертифікати або свідоцтва про визнання;
забезпечувати конфіденційність інформації, отриманої під час проведення оцінки відповідності продукції, крім визначеної законодавством та/або договірними домовленостями;
у межах законодавства або договірних зобов’язань надавати конфіденційну інформацію про замовника або заінтересовані сторони з обов’язковим інформуванням їх про таке;
надавати свої послуги з оцінки відповідності продукції за призначеною та/або заявленою номенклатурою продукції, не допускаючи дій дискримінаційного характеру;
забезпечувати доступ до інформації про послуги ДНДЕКЦ МВС та встановлені процедури й правила оцінки відповідності продукції;
здійснювати внутрішній аудит функціонування системи управління, документально оформлювати результати таких аудитів, надавати їх особам, що здійснюють моніторинг діяльності ДНДЕКЦ МВС як органу з оцінки відповідності;
вести облік відомостей про кваліфікацію, навчання та професійний досвід персоналу, рівень компетентності субпідрядників (наявність акредитацій, уповноважень та призначень) і зберігати таку інформацію;
забезпечувати облік, протоколювання і зберігання нормативних та інших документів з оцінки відповідності продукції;
мати копії атестатів про акредитацію і паспортів випробувальних лабораторій (центрів), що залучаються на умовах субпідряду до проведення випробувань продукції під час проведення оцінки відповідності продукції за призначеною та/або заявленою номенклатурою продукції;
підтримувати в робочому стані базу даних ДНДЕКЦ МВС з оцінки відповідності продукції;
забезпечувати облік і зберігання робочих документів та матеріалів, що підтверджують результати оцінки відповідності продукції, протягом установленого терміну (строку);
мати фонд актуалізованих нормативних документів у сфері стандартизації на продукцію, що сертифікується ДНДЕКЦ МВС, і на методи випробувань;
припинити посилання на наявність акредитації ДНДЕКЦ МВС, призначення чи уповноваження в разі зупинення (скасування) або завершення термінів (строків) їх дії (за потреби припинити проведення відповідних робіт);
на вимогу подавати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, звіти про свою діяльність;
надавати іншим призначеним органам з оцінки відповідності, які здійснюють подібну діяльність з оцінки відповідності, що охоплює таку саму номенклатуру, відповідну інформацію з питань, які стосуються негативних результатів оцінки відповідності, а на запит – також щодо позитивних результатів оцінки відповідності;
надавати заінтересованим сторонам іншу інформацію з оцінки відповідності продукції відповідно до законодавства України та нормативних документів у сфері стандартизації.
- 11. У своїй діяльності ДНДЕКЦ МВС відповідно до законодавства України взаємодіє та співпрацює із:
центральними органами виконавчої влади, що формують, реалізують державну політику у сфері технічного регулювання відповідних напрямів;
органами, що здійснюють державний ринковий нагляд у відповідних напрямах / сферах технічного регулювання;
Національним органом України з акредитації;
науково-дослідними експертно-криміналістичними центрами МВС України з питань відбору зразків продукції для оцінки відповідності в ДНДЕКЦ МВС;
підприємствами, установами, організаціями та іншими суб’єктами господарювання, фізичними особами, що є замовниками робіт з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС;
випробувальними лабораторіями (центрами), органами з сертифікації систем управління якістю з питань сертифікації систем управління якістю підприємств - виробників продукції, органами з інспектування установ, організацій, підприємств - виробників продукції на умовах договору субпідряду.
- Фінансування та матеріально-технічне забезпечення ДНДЕКЦ МВС здійснюється за рахунок коштів загального і спеціального фондів державного бюджету та інших не заборонених законодавством України джерел.
- Відповідно до нормативно-правових актів ДНДЕКЦ МВС укладає договори страхування професійної відповідальності за шкоду, яку може бути заподіяно третім особам.
- ДНДЕКЦ МВС, його директор, перший заступник, заступники директора, персонал є неупередженими в своїй діяльності.
- Оплата праці директора, першого заступника, заступників директора та персоналу ДНДЕКЦ МВС не залежить від кількості й обсягу виконаних робіт з оцінки відповідності продукції та їх результатів.
- Вартість робіт з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС визначається відповідно до статті 31 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
- Усі послуги надаються на підставі договорів із замовниками послуг з оцінки відповідності (сертифікації) продукції та оплачуються коштами замовників незалежно від результатів надання послуг.
- Державний нагляд (контроль) за діяльністю ДНДЕКЦ МВС здійснюється відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
- Моніторинг за діяльністю ДНДЕКЦ МВС здійснюється відповідно до частини другої статті 38 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
(витяг з Положення про оцінку відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПЛ.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 16 червня 2022 року № 108-Н-2023)
- Зобов’язання та права замовників робіт з оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС визначаються під час укладення договорів на проведення робіт з оцінки відповідності та сертифікаційних угод.
- Зобов’язання замовників робіт з оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС:
1) дотримуватися модуля, процедури оцінки відповідності, схеми сертифікації, у тому числі порядку та процедур проведення робіт;
2) створювати всі умови для проведення оцінювання, участі спостерігачів, зокрема надавати документацію та доступ до даних (звітів про внутрішні перевірки тощо) та персоналу;
3) виконувати сертифікаційні вимоги, зокрема зміни, запроваджені ДНДЕКЦ МВС;
4) забезпечувати відповідність кожної одиниці продукції встановленим сертифікаційним вимогам;
5) робити заяви щодо оцінки відповідності продукції лише згідно з галуззю сертифікації;
6) не використовувати оцінку відповідності / сертифікацію своєї продукції в спосіб, який завдав би шкоди репутації ДНДЕКЦ МВС, і не робити будь-яких заяв щодо оцінки відповідності / сертифікації своєї продукції, які ДНДЕКЦ МВС може вважати такими, що вводять в оману та не погоджені з ним;
7) у разі зупинення, скасування, скорочення галузі або закінчення терміну дії сертифікації припинити використання всіх рекламних матеріалів, що містять будь-які посилання на сертифікацію, і повернути на вимогу ДНДЕКЦ МВС усі документи з оцінки відповідності / сертифікації;
8) посилаючись на сертифікацію своєї продукції в засобах інформації (документи, брошури, рекламні матеріали), а також у маркуванні продукції, обмежуватися винятково галуззю сертифікації та зазначати конкретні вимоги,
на які сертифіковано продукцію в ДНДЕКЦ МВС;
9) виконувати всі вимоги, визначені законодавством України та нормативними документами щодо використання знака відповідності та інформації про галузь сертифікації продукції;
10) реєструвати та зберігати записи про всі відомі скарги щодо відповідності продукції сертифікаційним вимогам та надавати ці записи на вимогу ДНДЕКЦ МВС, вживати відповідних заходів щодо розгляду скарг і проведення необхідних коригувальних заходів для усунення будь-яких недоліків продукції, що впливають на відповідність сертифікаційним вимогам; документувати виконані дії;
11) невідкладно інформувати ДНДЕКЦ МВС про всі зміни, що можуть призвести до невідповідності об’єкта сертифікаційним вимогам.
- Замовники робіт з оцінки відповідності / сертифікації продукції
в ДНДЕКЦ МВС мають право:
1) подавати апеляції чи скарги щодо спірних питань з оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС та пов’язаних з нею дій;
2) брати згідно з установленим порядком участь у засіданні Апеляційної комісії ДНДЕКЦ МВС з оцінки відповідності продукції в разі розгляду поданих ними апеляцій.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПЛ.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
1. Усi послуги надаються на пiдставi договорiв із замовниками послуг з оцінки відповідності продукції і оплачуються за рахунок коштiв замовників незалежно вiд прийнятих за результатами цих робiт рiшень.
2. Вартість послуг з сертифікації продукції визначена в постанові Кабінету Міністрів України від 04 червня 2007 року № 795 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання».
Формування та розгляд заявки
на проведення робіт з оцінки відповідності / сертифікації продукції
в ДНДЕКЦ МВС
- Замовник у разі прийняття рішення про проведення оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС здійснює такі заходи:
1) ознайомлюється з основними процедурами щодо порядку проведення оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС;
2) обирає можливі модуль, процедуру оцінки відповідності або схему сертифікації;
3) проводить (за потреби) організаційно-технічні заходи для забезпечення якісного виконання робіт;
4) готує (за потреби) пояснювальну записку або опитувальну анкету
з комплектом таких технічних і нормативних документів:
стандарти (EN, ISO, ДСТУ, ГОСТ), СОУ, ЗТУ, ТУ);
додаткові вимоги контракту на постачання;
результати розрахунків і випробувань;
документи, що підтверджують ефективність системи управління (якості);
матеріали, що підтверджують відповідність продукції встановленим вимогам (акти державних чи виробничих випробувань, приймання державною комісією науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, відомості щодо приймання готової продукції тощо);
інші документи, необхідні для проведення оцінки відповідності / сертифікації продукції;
5) надсилає на офіційному бланку встановленої форми заявку на проведення оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС (далі – Заявка) (19.28.ПД.01(3)-1Ф).
- Замовник може подавати Заявку до ДНДЕКЦ МВС поштою, у тому числі електронною, нарочним, через систему електронної взаємодії та на адресу офіційної електронної скриньки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності».
- Одержання та реєстрацію Заявки і додатків до неї, крім самої продукції, здійснює підрозділ документального забезпечення ДНДЕКЦ МВС або уповноважена особа в установленому порядку.
- Інформація про одержання Заявки і додатків до неї одразу вноситься
до папки-справи на сертифікаційне провадження (19.28.ПЛ.01(3)-2Ф).
- Відповідно до резолюції керівництва ДНДЕКЦ МВС матеріали сертифікаційного провадження передаються керівнику відповідного напряму («Оцінка відповідності піротехнічних виробів», «Сертифікація зброї», «Сертифікація пломбувальних пристроїв», «Сертифікація колісних транспортних засобів»
або «Оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки»).
- Керівник напряму («Оцінка відповідності піротехнічних виробів», «Сертифікація зброї», «Сертифікація пломбувальних пристроїв», «Сертифікація колісних транспортних засобів», «Оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки») визначає склад виконавчої групи шляхом вчинення відповідного запису в папці-справі на сертифікаційне провадження та/або в АСУДЕУ.
- Працівник – член виконавчої групи, відповідальний за розгляд Заявки, не пізніше 10 робочих днів із дня її реєстрації в ДНДЕКЦ МВС:
1) аналізує отримані дані про замовника та продукцію;
2) визначає модуль, процедуру оцінки відповідності або схему сертифікації продукції;
3) визначає підрозділ ДНДЕКЦ МВС або організацію, яка працює
за договором субпідряду чи співпраці, що проводитиме випробування зразка(ів) продукції;
4) визначає підрозділ ДНДЕКЦ МВС або організацію, яка працює за договором субпідряду чи співпраці, що здійснюватиме відбір зразків продукції;
5) виносить рішення щодо формування типових рядів виробів (за окремою інструкцією);
6) складає програму обстеження виробництва (19.28.ПЛ.01(3)-3Ф), якщо це передбачено модулем, процедурою оцінки відповідності або схемою сертифікації;
7) забезпечує інформування замовника про прийняте за результатами розгляду Заявки рішення шляхом надання йому одного примірника такого рішення;
8) за результатами позитивного рішення готує та передає замовнику проєкт договору про надання послуг з оцінки відповідності продукції (19.28.ПД.01(3)-5Ф) або договору про надання послуг із сертифікації продукції (19.28.ПД.01(3)-6Ф) та програми обстеження виробництва, якщо це передбачено модулем, процедурою оцінки відповідності або схемою сертифікації;
9) надає підрозділу ДНДЕКЦ МВС або організації, яка працює
за договором субпідряду чи співпраці, що здійснюватиме відбір зразків, копію Рішення за результатами розгляду Заявки;
10) надає підрозділу ДНДЕКЦ МВС або організації, яка працює
за договором субпідряду чи співпраці, що проводитиме відбір зразків, копію рішення про формування типових рядів виробів, якщо таке приймалося;
11) доповідає керівнику напряму для прийняття Рішення.
- Керівник напряму («Оцінка відповідності піротехнічних виробів», «Сертифікація зброї», «Сертифікація пломбувальних пристроїв», «Сертифікація колісних транспортних засобів», «Оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки») виносить рішення за результатами розгляду заявки на проведення оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС (далі – Рішення) (19.28.ПЛ.01(3)-4Ф).
- Після ознайомлення з Рішенням замовник:
1) у разі позитивного рішення – надає продукцію та/або забезпечує доступ до неї для відбору зразків;
2) у разі негативного рішення:
погоджується (негативне рішення вважається погодженим, якщо впродовж 10 робочих днів замовник не подав апеляцію до визначених суб’єктів або не звернувся до суду щодо незгоди з рішенням у цілому або в окремій його частині);
подає апеляцію до Апеляційної комісії ДНДЕКЦ МВС з оцінки відповідності продукції або апеляційної комісії, утвореної центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, та/або звертається до суду щодо незгоди з рішенням у цілому або в окремій його частині.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
- Зміни, що впроваджуються ДНДЕКЦ МВС
- Після затвердження нової редакції документів, що висувають вимоги
до порядків і процедур оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС ДНДЕКЦ МВС публікує ці документи на вебсторінці Експертної служби МВС (або ДНДЕКЦ МВС).
- Перевірку запроваджених змін ДНДЕКЦ МВС здійснює під час нагляду та/або за письмовим повідомленням від замовника у прийнятний, на думку ДНДЕКЦ МВС, термін.
- Зміни, що впроваджуються замовником та/або виробником
- За потреби внесення в період дії сертифіката змін, що впливають
на характеристики сертифікованого об’єкта чи на здатність стабільно
їх підтримувати, замовник зобов’язаний звернутися до ДНДЕКЦ МВС для погодження умов збереження дії сертифіката.
- ДНДЕКЦ МВС визначає, чи потребують зазначені зміни додаткового оцінювання, та види такого оцінювання. Якщо такі роботи потрібні, замовник
не має права посилатися на сертифікацію доти, доки ДНДЕКЦ МВС не надасть йому відповідного повідомлення.
- Якщо зміни внесено без погодження з ДНДЕКЦ МВС, дія сертифіката
та сертифікаційної угоди на право застосування знака відповідності зупиняється з моменту дати внесення змін.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
Аналізування даних
- Аналізування даних починають не пізніше 3 робочих днів із дня оформлення акта аналізу документації, якщо немає невідповідностей, або не пізніше 3 робочих днів із дня отримання ДНДЕКЦ МВС підтвердних документів щодо усунення невідповідностей, або з дня, останнього для отримання результатів усунення невідповідностей.
- Аналізування даних виконує персонал ДНДЕКЦ МВС, який не залучався
до випробування зразків продукції.
- Аналізування даних оформлюють звітом з аналізування даних (19.28.ПЛ.01(3)-15Ф).
Прийняття рішення
- Прийняття рішення за результатами оцінки відповідності продукції оформлюють не пізніше 3 робочих днів із дня завершення аналізування у відповідній (кінцевій) частині звіту з аналізування.
- Рішення за результатами оцінки відповідності / сертифікації продукції приймає винятково керівник напряму «Оцінка відповідності піротехнічних виробів», «Сертифікація зброї», «Сертифікація пломбувальних пристроїв», «Сертифікація колісних транспортних засобів», «Оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки», або заступник керівника напряму, або уповноважений директором ДНДЕКЦ МВС працівник.
- Рішення за результатами оцінки відповідності / сертифікації продукції приймає персонал ДНДЕКЦ МВС, який не залучався до випробування зразків продукції та оцінювання / сертифікації.
- ДНДЕКЦ МВС ніколи не делегує прийняття рішення за результатами оцінки відповідності продукції щодо надання та розширення сертифікації.
- У разі прийняття позитивного рішення готуються:
1) за результатами оцінки відповідності піротехнічних виробів – сертифікат експертизи типу (19.28.ПЛ.01(3)-16Ф) та (за потреби) додаток до нього (19.28.ПЛ.01(3)-17Ф). Якщо сертифікат або додаток до нього на двох чи більше сторінках, підпис і печатка проставляються на кожній сторінці;
2) за результатами сертифікації зброї, сертифікації пломб, сертифікації колісних транспортних засобів, сертифікації сільськогосподарської та лісогосподарської техніки – сертифікат відповідності (19.28.ПЛ.01(3)-18Ф) та (за потреби) додаток до нього (19.28.ПЛ.01(3)-19Ф);
3) за результатами сертифікації відповідності щодо індивідуального затвердження колісних транспортних засобів – сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу (19.28.ПЛ.01(3)-20Ф) і додатки до нього;
4) за результатами оцінки відповідності / сертифікації сільськогосподарської
та лісогосподарської техніки – сертифікат затвердження типу (19.28.ПЛ.01(3)-21Ф) і додатки до нього;
5) лист на ім’я замовника щодо надання сертифіката і додатків до нього.
- Для модуля, процедури оцінки відповідності або схеми сертифікації щодо серійного виробництва продукції на додаток до пункту 5 цього розділу готується сертифікаційна угода (19.28.ПЛ.01(3)-22Ф).
- Папки-справи на сертифікаційне провадження залишаються в підрозділі ДНДЕКЦ МВС, що проводить сертифікацію, до завершення дії сертифікаційної угоди.
- У випадку прийняття негативного рішення за результатами оцінки відповідності / сертифікації продукції замовнику надсилається лист, до якого додається копія звіту з аналізування даних. У листі замовника також інформують про те, що повторне звернення здійснюватиметься за тією самою процедурою
й на тих самих договірних умовах.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
Умови надання та підтримування сертифікації
- Основними умовами надання та підтримування сертифікації продукції
в ДНДЕКЦ МВС є:
1) дотримання вимог модуля, процедури оцінки відповідності, схеми сертифікації та порядків оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС;
2) установлення відповідності продукції вимогам, які до неї висуваються;
3) підтвердження постійної відповідності виробництва сертифікованої продукції вимогам оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС.
- Дотримання вимог модуля, процедури оцінки відповідності, схеми сертифікації та порядків оцінки відповідності / сертифікації продукції в ДНДЕКЦ МВС передбачає:
1) проведення випробування виробу в повному обсязі згідно з установленими в нормативних документах методами випробувань, документування результатів випробувань в установленому порядку;
2) проведення оцінювання відповідності виробу в повному обсязі згідно
з цим Порядком, документування результатів оцінювання в установленому порядку.
- Установлення відповідності продукції вимогам, які до неї висуваються, забезпечується документальним підтвердженням, що параметри, характеристики
чи показники виробу відповідають визначеним у нормативних документах,
на відповідність яким проводилась оцінка відповідності.
- Підтвердження постійної відповідності виробництва сертифікованої продукції вимогам оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС здійснюється за результатами:
1) оцінювання;
2) нагляду за виробництвом сертифікованої продукції.
- Прийняття рішення щодо надання та підтримування сертифікації:
1) позитивне – у разі відповідності всім вимогам, передбаченим модулем, процедурою оцінки відповідності або схемою сертифікації;
2) негативне – у разі невідповідності принаймні одній вимозі, передбаченій модулем, процедурою оцінки відповідності або схемою сертифікації.
- Для отримання сертифіката на новий термін замовник не пізніше ніж
за один місяць до закінчення його дії надсилає до ДНДЕКЦ МВС Заявку. Допускається видавання нового сертифіката замість того, що втратив чинність, за схемою сертифікації продукції, що виготовляється серійно, на підставі результатів випробувань зразків, аналізу виробничої документації та обстеження виробництва, на підставі результатів нагляду за період дії сертифіката згідно зі схемою сертифікації або модулем, процедурою оцінки відповідності конкретної продукції. У цьому разі сертифікаційні випробування за новою Заявкою проводяться обов’язково.
- У разі закінчення терміну дії сертифіката на партію продукції, якщо сертифіковану партію продукції протягом цього терміну не реалізовано, новий сертифікат на залишки сертифікованої продукції може видаватися на ці залишки з урахуванням умов і гарантійних термінів зберігання цієї продукції на підставі результатів випробувань, отриманих під час первинної сертифікації цієї продукції.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
Умови розширення та скорочення сертифікації
- Розширення сфери сертифікації проводиться за порядком, що застосовується під час надання сертифікації, але лише за тими параметрами (характеристиками), що стосуються розширеної сфери сертифікації.
- Для розширення (скорочення) сфери сертифікації замовник подає
до ДНДЕКЦ МВС Заявку з наведенням змін сфери сертифікації, обґрунтуванням причин таких дій та зазначенням іншої доречної інформації. До заявки на розширення (скорочення) сфери сертифікації в разі потреби чи за вимогою ДНДЕКЦ МВС можуть додаватися пояснювальні матеріали.
- ДНДЕКЦ МВС визначає, чи потребують зазначені зміни додаткового оцінювання, та види такого оцінювання. За потреби проведення додаткових заходів із випробувань та оцінювання ДНДЕКЦ МВС готує проєкт договору
про надання послуг з оцінки відповідності продукції або договору про надання послуг із сертифікації продукції із розширення сфери сертифікації, визначає випробувальні лабораторії, які проводитимуть випробування, а також аудиторів-експертів, що здійснюватимуть оцінювання.
- Аналізування та прийняття рішення щодо розширення та скорочення сертифікації оформлюються як і процедура нагляду, визначена в розділі VIII цього Порядку.
- За результатами оцінювання приймається рішення щодо розширення сфери сертифікації. У разі розширення сертифікації оформлюється новий сертифікат щодо сфери поширення, який видається на заміну раніше виданого сертифіката.
- Рішення про скорочення сфери сертифікації ДНДЕКЦ МВС приймає
за результатами аналізування отриманої інформації, щоб упевнитись, що скорочення сфери сертифікації не впливатиме на інші показники сертифікації.
- Скорочення сфери сертифікації може проводитись й за результатами нагляду, якщо встановлено, що виробник не має можливості (або недоцільно) підтримувати постійну відповідність сертифікованої продукції вимогам нормативних документів за всією сферою наданої сертифікації.
- Скорочення сфери сертифікації оформлюється новим сертифікатом.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
Умови зупинення та скасування сертифікації
- Підстави зупинення сертифікації:
1) заява замовника в довільній формі з обґрунтуванням підстав і терміном зупинення. Якщо заявник не встановив термін зупинення, ДНДЕКЦ МВС за замовчуванням, якщо немає підстав для іншого терміну (строку), зупиняє сертифікацію на строк до одного місяця;
2) неусунення невідповідності в установлений строк із дня формування звіту з аналізування;
3) недотримання замовником вимог сертифікаційної угоди;
4) унесення замовником та/або виробником без попереднього узгодження з ДНДЕКЦ МВС змін до нормативних документів на продукцію або методів її випробувань, складу продукції тощо, що можуть вплинути на відповідність сертифікованої продукції встановленим вимогам.
- Рішення щодо зупинення дії сертифіката та/або сертифікаційної угоди приймається у випадку, якщо замовник та/або виробник може усунути виявлені причини невідповідності та без проведення повторних випробувань продукції підтвердити її відповідність вимогам нормативних документів у встановлений ДНДЕКЦ МВС термін (строк). В іншому випадку дія сертифіката та/або сертифікаційної угоди скасовується.
- Усі витрати на усунення невідповідностей та контроль за їх виконанням несе замовник.
- Аналізування та прийняття рішення щодо зупинення та скасування сертифікації оформлюються як і процедура нагляду, визначена в розділі VIII цього Порядку.
- У разі скасування сертифікації замовник на вимогу ДНДЕКЦ МВС повинен:
1) повернути дійсні оригінали сертифікатів та всі їх оригінальні копії
до ДНДЕКЦ МВС (повернені оригінали та копії підлягають знищенню за актом);
2) не робити жодних заяв, що можуть ввести в оману щодо стану сертифікації;
3) припинити використання знака відповідності на продукцію з моменту повідомлення про скасування дії сертифіката.
- ДНДЕКЦ МВС має право вимагати від замовника не розміщувати
несертифіковану продукцію на ринку (застосовується для обов’язкової сфери сертифікації).
- Продукція, щодо якої скасовано сертифікацію, може заявлятися
на сертифікацію після виконання коригувальних заходів, спрямованих
на усунення виявлених порушень.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
Суто нагляд
- Нагляд проводиться з метою:
1) перевірки забезпечення постійної відповідності сертифікованої продукції вимогам нормативних документів;
2) забезпечення впевненості в тому, що сертифікована продукція відповідає зазначеним у сертифікаті вимогам;
3) попередження виникнення умов, які можуть призвести до випуску продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів;
4) виявлення причин невідповідностей продукції;
5) підтвердження виконання замовником умов сертифікаційної угоди
та правильності маркування знаком відповідності;
6) з’ясування причин рекламацій чи скарг на сертифіковану продукцію.
- Нагляд проводиться відповідно до плану наглядів (19.28.ПЛ.01(3)-23Ф),
який складають щороку в грудні на підставі сертифікаційних проваджень
за модулями, процедурами оцінки відповідності та схемами сертифікації, що його передбачають. - Перший та кожний наступний нагляд планується в період від 9 до 12 місяців із дня видачі сертифіката або його підтвердження.
- До нагляду не залучаються особи, які проводили аналізування даних та/або приймали рішення.
- Не пізніше ніж за 1 календарний місяць до планового початку нагляду ДНДЕКЦ МВС надсилає замовнику припис (19.28.ПЛ.01(3)-24Ф), проєкт договору про надання послуг з оцінки відповідності продукції або договору про надання послуг із сертифікації продукції, якщо нагляд не був урахований у попередньому договорі, і програму нагляду (19.28.ПЛ.01(3)-25Ф).
- Якщо нагляд охоплює оцінювання (будь-яку частину з нього), аналізування даних або прийняття рішення щодо сертифікації, виконують вимоги розділів V, VI та VII цього Порядку.
- Результати нагляду оформлюються відповідним актом (19.28.ПЛ.01(3)-26Ф).
- Аналізування за результатами нагляду
- Аналізування за результатами нагляду починають не пізніше 3 робочих днів із дня оформлення акта за результатами нагляду, якщо немає невідповідностей, або не пізніше 3 робочих днів із дня отримання ДНДЕКЦ МВС підтвердних документів щодо усунення невідповідностей, або з дня, останнього для отримання результатів усунення невідповідностей.
- Аналізування за результатами нагляду виконує персонал ДНДЕКЦ МВС, який не залучався до нагляду.
- Аналізування за результатами нагляду оформлюється у звіті
з аналізування даних.
- Прийняття рішення за результатами нагляду
- Прийняття рішення за результатами нагляду оформлюють не пізніше
3 робочих днів із дня завершення аналізування.
- Прийняття рішення за результатами нагляду оформлюється
у відповідній (заключній) частині звіту з аналізування.
- Рішення за результатами нагляду приймає винятково керівник напряму «Оцінка відповідності піротехнічних виробів», «Сертифікація зброї», «Сертифікація пломбувальних пристроїв», «Сертифікація колісних транспортних засобів», «Оцінка відповідності (сертифікація) сільськогосподарської та лісогосподарської техніки», або заступник керівника напряму, або уповноважений директором ДНДЕКЦ МВС працівник.
- Рішення за результатами нагляду приймає персонал ДНДЕКЦ МВС, який не залучався до нагляду.
- ДНДЕКЦ МВС ніколи не делегує прийняття рішення за результатами нагляду щодо підтвердження, зупинення дії, скасування, скорочення, розширення сертифікації.
- У разі прийняття позитивного рішення за результатами нагляду замовника інформують листом про таке рішення і термін його дії. Термін дії сертифіката і сертифікаційної угоди не продовжується.
- У разі прийняття негативного рішення за результатами нагляду замовнику надсилають лист, до якого додають копію звіту з аналізування даних. У листі замовника інформують про зупинення дії сертифіката та сертифікаційної угоди на строк до одного місяця. Інформація про це публікується на сайті Експертної служби МВС (або ДНДЕКЦ МВС).
- Якщо впродовж одного місяця з дня прийняття рішення про зупинення дії сертифіката та сертифікаційної угоди замовник письмово не повідомив ДНДЕКЦ МВС про здійснення заходів з усунення невідповідностей, що стали причиною зупинення, ДНДЕКЦ МВС скасовує сертифікацію з цього дня. Інформація про це публікується на сайті Експертної служби МВС (або ДНДЕКЦ МВС).
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
- Апеляційна комісія ОВП – постійно діючий комітет, що створюється в ДНДЕКЦ МВС для забезпечення розгляду апеляцій та скарг за результатами оцінки відповідності продукції вимогам технічних регламентів та / або добровільної оцінки відповідності продукції, що проводилась за участю хоча
б одного працівника ДНДЕКЦ МВС.
- Апеляційна комісія ОВП здійснює свою діяльність за принципами законності, компетентності, об’єктивності, недискримінаційності, неупередженості, конфіденційності, відкритості, уникнення конфлікту інтересів.
- Апеляційна комісія ОВП розглядає апеляції та скарги з таких питань (підстав):
відмова в прийнятті до розгляду заявки на проведення оцінки відповідності продукції;
відмова у видачі сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу, свідоцтва про визнання;
зупинення дії сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу, свідоцтва про визнання;
скасування сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу, свідоцтва про визнання;
відмова в продовженні терміну (строку) дії сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу;
скорочення сфери сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу;
порушення ООВП правил і процедур оцінки відповідності та/або сертифікації продукції;
недотримання ООВП договірних зобов’язань;
порушення строків виконання робіт;
незгода щодо результатів нагляду тощо.
- До засідань Апеляційної комісії ОВП не залучаються ті її члени, у тому числі голова Апеляційної комісії ОВП, рішення яких опротестовується, а також якщо вони протягом останніх двох років здійснювали будь-які види робіт разом із замовником, постачальником та / або виробником продукції, апеляцію або скаргу якого розглядають.
- Апеляції та скарги подаються за формою, наведеною в додатку до цього Положення (19.12.ПЛ.01(3)-1Ф).
- Апеляції та скарги подаються шляхом:
особисто до відділу документального забезпечення ДНДЕКЦ МВС;
поштовим зв’язком на адресу ДНДЕКЦ МВС;
кур’єрською доставкою на адресу ДНДЕКЦ МВС;
електронною поштою на електронну адресу ДНДЕКЦ МВС;
на особистому прийомі в керівництва ДНДЕКЦ МВС.
- Апеляцію чи скаргу можуть подавати:
замовник робіт з оцінки відповідності продукції, постачальник та / або виробник продукції;
органи державної влади;
неурядові організації;
споживачі та інші члени суспільства.
- Не підлягають прийняттю, реєстрації та розгляду апеляції та скарги, які не відповідають формі, та не містять:
назви (імені) апелянта;
адреси та реквізитів апелянта;
підпису апелянта;
інформації про суть діяльності (бездіяльності) Органу з оцінки відповідності продукції (далі – ООВП), її результатів, щодо яких заявлено апеляцію або скаргу.
- Апеляційна комісія ОВП має право залучати до проведення незалежної експертизи матеріалів апеляції фахівців сторонніх організацій, заслуховувати представників апелянта та інших компетентних осіб, які мають доступ
до конфіденційної інформації.
- Членам Апеляційної комісії ОВП заборонено розголошувати або робити доступною в будь-який спосіб інформацію, отриману або створену під час засідань Апеляційної комісії ОВП, крім випадків, передбачених законодавством України, договірними умовами або щодо яких замовник був попереджений заздалегідь.
- Апеляційна комісія ОВП за результатами розгляду приймає одне з таких рішень:
видати сертифікат відповідності, сертифікат експертизи типу, свідоцтво
про визнання;
відмовити у видачі сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу, свідоцтва про визнання;
відновити дію сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу, свідоцтва про визнання;
зупинити дію сертифіката відповідності, сертифіката експертизи типу, свідоцтва про визнання;
скасувати виданий сертифікат відповідності, сертифікат експертизи типу, свідоцтво про визнання;
залишити без змін рішення ООВП щодо оцінки відповідності продукції.
- За результатами засідання Апеляційної комісії ОВП оформлюється протокол у двох примірниках, який підписується головою Апеляційної комісії ОВП та секретарем.
- У разі неможливості вирішити спірне питання Апеляційною комісією ОВП або незгоди апелянта з рішенням матеріали можуть передаватися до апеляційної комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику
у сфері технічного регулювання, Національного органу України з акредитації
або інших уповноважених органів.
- Подання апеляції Апеляційній комісії ОВП не обмежує права апелянта
в поданні апеляції апеляційній комісії, утвореній центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, та / або зверненні до суду.
(витяг з Положення про Апеляційну комісію ДНДЕКЦ МВС з оцінки відповідності продукції (19.12.ПЛ.01(3), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 25 липня 2023 року № 122-Н-2023)
Маркування продукції
- Маркування продукції знаком відповідності здійснює замовник.
- Право маркування продукції знаком відповідності надається замовнику на підставі сертифікаційної угоди.
- Замовник не має права маркувати знаком відповідності продукцію,
не визначену в сертифікаті та/або сертифікаційній угоді.
(витяг з Порядку оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (19.28.ПД.01(3)), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 19 вересня 2023 року № 157-Н-2023)
- Реєстр ОВП є базою даних, яка містить інформацію про сертифікаційні провадження, що відображають стан проведених робіт з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС.
- Реєстр ОВП функціонує згідно з принципами відкритості, достовірності офіційно оприлюдненої інформації та дотримання умов конфіденційності
і комерційної таємниці.
- Реєстр ОВП складається з таких розділів:
облік робіт з оцінки відповідності піротехнічних виробів;
облік робіт з сертифікації зброї;
облік робіт з сертифікації пломбувальних пристроїв;
облік робіт з сертифікації колісних транспортних засобів;
облік робіт з оцінки відповідності (сертифікації) сільськогосподарської
та лісогосподарської техніки.- Реєстр ОВП функціонує на двох рівнях:
1) внутрішній – на рівні підрозділу(ів) ДНДЕКЦ МВС, що проводить(ять) оцінку відповідності продукції;
2) зовнішній – на рівні вебсторінки (сайту) ДНДЕКЦ МВС.
- Функціонування Реєстру ОВП на зовнішньому рівні здійснюється шляхом оприлюднення:
1) реєстраційного номера документа за результатами оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС;
2) виду документа за результатами оцінки відповідності продукції
в ДНДЕКЦ МВС (сертифікат експертизи типу, сертифікат відповідності, сертифікат затвердження типу, інші види сертифікатів, свідоцтво про визнання тощо, додатки до них);3) найменування продукції, щодо якої проведено оцінку відповідності
в ДНДЕКЦ МВС;4) додаткової інформації (обсяг партії, серійні номери тощо (з дозволу
або на вимогу замовника);5) терміну (строку) дії (якщо встановлено) документа за результатами оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС.
- Для ведення Реєстру ОВП на внутрішньому рівні наказом директора ДНДЕКЦ МВС або особи, яка виконує його обов’язки, призначаються працівники ДНДЕКЦ МВС, що забезпечують його функціонування.
- До Реєстру ОВП на зовнішньому рівні вноситься інформація лише
про позитивні результати роботи з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС.
- Ідентифікаційний номер ДНДЕКЦ МВС для робіт з оцінки відповідності продукції вимогам Технічного регламенту піротехнічних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 січня 2021 року № 8, присвоює Міністерство економіки України в установленому порядку.
За відсутності присвоєного номера ДНДЕКЦ МВС використовує ідентифікаційний номер – UA.ДНДЕКЦ.P.
- Ідентифікаційний номер ДНДЕКЦ МВС для робіт із сертифікації зброї – UA.ДНДЕКЦ.W.
- Ідентифікаційний номер ДНДЕКЦ МВС для робіт із сертифікації пломбувальних пристроїв – UA.ДНДЕКЦ.S.
- Ідентифікаційний номер ДНДЕКЦ МВС як призначеного органу для робіт із сертифікації колісних транспортних засобів відповідно до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року
за № 1586/21898, визначається Міністерством інфраструктури України.
За відсутності присвоєного номера, а також для робіт із сертифікації колісних транспортних засобів відповідно до вимог нормативних документів
у сфері стандартизації ДНДЕКЦ МВС використовує ідентифікаційний номер – ДНДЕКЦ.С.- Ідентифікаційний номер ДНДЕКЦ МВС для робіт з оцінки відповідності сільськогосподарської та лісогосподарської техніки відповідно до вимог Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин
та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367, та Технічного регламенту щодо складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1368, визначається Міністерством аграрної політики та продовольства України.
За відсутності присвоєного номера, а також для робіт із сертифікації сільськогосподарської та лісогосподарської техніки відповідно до вимог нормативних документів у сфері стандартизації ДНДЕКЦ МВС використовує ідентифікаційний номер – ДНДЕКЦ.F.
- Будь-яка особа може перевірити факт позитивного результату роботи
з оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС шляхом:
1) пошуку відповідної інформації на сайті ДНДЕКЦ МВС у розділі «Реєстр ДНДЕКЦ МВС з оцінки відповідності продукції»;
2) звернення за телефоном, зазначеним на відповідному документі, складеному за результатами оцінки відповідності продукції в ДНДЕКЦ МВС (крім додаткової інформації, визначеної в підпункті 4 пункту 3 розділу ІІІ цього Положення);
3) письмового запиту відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» або звернення за формою згідно з додатком 2 (19.28.ПЛ.02(3)-2Ф) до цього Положення.
(витяг з Положення про реєстрацію сертифікаційних проваджень і ведення Реєстру ДНДЕКЦ МВС з оцінки відповідності продукції 19.28.ПЛ.02(3), затвердженого наказом ДНДЕКЦ МВС від 14 серпня 2023 року № 13
Реєстр Органу з оцінки відповідності продукції ДНДЕКЦ МВС